Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 nr 144 poz. 1204 ze zm.) Fundacja ePaństwo z siedzibą w Zgorzale ustala regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
Regulamin określa:
rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
warunki świadczenia usług drogą elektroniczną;
warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
tryb postępowania reklamacyjnego w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną.
DEFINICJE
Na potrzeby niniejszego regulaminu wskazane poniżej pojęcia będą miały następujące znaczenie:
Usługodawca – Fundacja ePaństwo z siedzibą w Zgorzale, przy ul. Pliszki 2B/1 05-500 Piaseczno, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000359730 oraz NIP 1231216692;
Usługobiorca – każda osoba fizyczna korzystająca z usług lub stron internetowych udostępnionych przez Usługodawcę, w szczególności każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis;
Regulamin – niniejszy regulamin;
Serwis – zespół stron internetowych udostępnionych przez Usługodawcę na serwerach internetowych pod adresami:
http://mojepanstwo.pl/;
http://koduj.dla.polski.pl;
http://epf.org.pl.
Świadczenie usług drogą elektroniczną – wykonanie usług świadczonych bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne;
RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Każdy Usługobiorca jest zobowiązany do przestrzegania Regulaminu od chwili podjęcia czynności zmierząjących do skorzystania z usługi udostępnionej w Serwisie. Szczegółowe zasady świadczenia usług mogą określać odrębne regulaminy umieszczone na odpowiednich stronach Serwisu.
Usługodawca świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
usługi informacyjne;
usługi komunikacyjne;
usługi w zakresie rejestracji;
usługi w zakresie personalizacji kont,
usługi w zakresie korzystania z aplikacji internetowych.
Usługi informacyjne polegają na udostępnianiu na żądanie Usługobiorcy informacji umieszczonych w Serwisie poprzez wyświetlanie strony internetowej o określonym adresie URL, zawierającej dane, indywidualnie żądane przez Usługobiorcę.
Usługi komunikacyjne polegają na umożliwieniu na żądanie Usługobiorcy komunikacji z Usługodawcą, bądź innymi Usługobiorcami serwisu. Usługi komunikacyjne mogą być świadczone w szczególności za pośrednictwem formularzy kontaktowych oraz forów dyskusyjnych udostępnianych w ramach Serwisu.
Usługi w zakresie rejestracji umożliwiają Usługobiorcy założenie konta w Serwisie poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę w ramach Serwisu. Założenie konta w Serwisie umożliwia Usługobiorcy korzystanie z dodatkowych usług udostępnianych przez Usługodawcę.
Usługi w zakresie personalizacji konta umożliwiają zarejestrowanym Usługobiorcom dostosowanie konta do ich indywidualnych preferencji w zakresie korzystania z Serwisu.
Usługi w zakresie korzystania z aplikacji internetowych dostępnych w Serwisie umożliwiają odpowiednio:
Aplikacja “Pisma” – umożliwia Usługobiorcom korzystanie z rozwiązań ułatwiających wysyłanie pism, w szczególności pism związanych z uzyskaniem dostępu do informacji publicznej;
Aplikacja “Kto tu rządzi” – umożliwia Usługobiorcom przeglądanie informacji o organach władzy publicznej w Polsce;
Aplikacja “Prawo” – umożliwia Usługobiorcom dostęp do bazy polskich aktów prawnych;
Aplikacja “Krajowy Rejestr Sądowy” – umożliwia Usługobiorcom przeglądanie informacji pobranych z Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Ministerstwo Sprawiedliwości oraz Monitora Sądowego i Gospodarczego;
Aplikacja “Zamówienia Publiczne” – umożliwia Usługobiorcom przeglądanie informacji pobranych z Biuletynu Zamówień Publicznych prowadzonego przez Urząd Zamówień Publicznych;
Aplikacja “Media” – umożliwia Usługobiorcom przeglądanie najpopularniejszych treści dotyczących spraw publicznych, opublikowanych na portalu społecznościowym twitter.com;
Aplikacja “Sejmometr” – umożliwia Usługobiorcom monitorowanie prac Sejmu;
Aplikacja “Wyjazdy posłów” – umożliwia Usługobiorcom przeglądanie informacji na temat zagranicznych wyjazdów posłów;
Aplikacja “Wydatki posłów” – umożliwia Usługobiorcom przeglądanie informacji ze sprawozdań poselskich dotyczących wydatkowania kwot ryczałtów przeznaczonych na prowadzenie biura poselskiego;
Aplikacja “Finanse” – umożliwia Usługobiorcom przeglądanie informacji o wydatkach gmin, według kategorii budżetowych;
Aplikacja “Handel Zagraniczny” – umożliwia Usługobiorcom przeglądanie statystyki polskiego handlu zagranicznego;
Aplikacja “Dostęp do informacji Publicznej” – pozwala Usługobiorcom na przeglądanie interaktywnej infografiki przedstawiającej możliwe warianty procesu uzyskania informacji publicznej;
Aplikacja “NGO” – umożliwia zapoznanie się z działalnością organizacji pozarządowych działających w Polsce oraz zarejestrowanie konta organizacji pozarządowej;
Aplikacja “Moje Podatki” – umożliwia sprawdzenie jaka część wynagrodzenia Usługobiorcy jest przeznaczona na podatki;
Aplikacja “Środowisko” – umożliwia zapoznanie się z danymi dotyczącymi jakości powietrza w Polsce;
Aplikacja “Kultura” – umożliwia zapoznanie się z treścią badania Głównego Urzędu Statystycznego na temat postrzegania kultury w Polsce;
Aplikacja “Bank Danych Lokalnych” – umożliwia przeglądanie danych statystycznych z Głównego Urzędu Statystycznego;
Aplikacja “Mapa” – umożliwia zapoznanie się z mapą Polski obrazującą rozmieszczenie organizacji pozarządowych i spółek według siedziby tych podmiotów;
Aplikacja “Orzecznictwo” – umożliwia zapoznanie się z treścią orzeczeń Sądu Najwyższego, sądów powszechnych i sądów administracyjnych.
WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Wymagania techniczne dotyczące korzystania z Serwisu są następujące:
połączenie z Internetem;
przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów HTML powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę internetową.
Usługobiorca, aby prawidłowo korzystać z usług Serwisu powinien dysponować sprzętem komputerowym i oprogramowaniem spełniającym poniższe wymogi:
włączona obsługa cookies i Java Script;
monitor o rozdzielczości minimum 1240 x 1024;
przeglądarka: Firefox, Opera, Chrome, Safari – w wersji co najmniej najnowszej lub wersji poprzedzającą najnowszą wersję oraz Internet Explorer w wersji co najmniej 9.0.
W przypadku, gdy Usługobiorca nie spełnia warunków wskazanych w pkt 1 i 2 powyżej, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowego działania Serwisu oraz zastrzega, że jakość świadczonych w Serwisie usług może ulec obniżeniu.
Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
Zakazane jest podejmowanie przez Usługobiorcę działań mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia Serwisu.
WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Zawarcie umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną następuje z chwilą rozpoczęcia przez Usługobiorcę korzystania z danej usługi. Korzystanie przez Usługobiorcę z danej usługi odbywa się na zasadach wskazanych w Regulaminie, a w określonych przypadkach również na podstawie szczegółowych zasad świadczenia usług, o których mowa w § 3 pkt 1, zd. 2 Regulaminu, jeśli zostały wprowadzone przez Usługodawcę.
Usługobiorca nieposiadający konta w Serwisie może w każdej chwili zakończyć korzystanie z danej usługi. W przypadku opuszczenia przez Usługobiorcę Serwisu, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
Usługobiorca posiadający konto w Serwisie może w każdej chwili zakończyć korzystanie z usługi posiadania konta poprzez skorzystanie z możliwości usunięcia konta.
TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Usługobiorca ma prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących usług udostępnianych w Serwisie.
Reklamacje należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: biuro@epf.org.pl.
Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby reklamacje były rozpatrzone w terminie 14 dni od ich otrzymania przez Usługodawcę.
Prawidłowa reklamacja powinna zawierać: adres e-mail składającego reklamację oraz opis problemu będącego przedmiotem reklamacji.
O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Usługodawca zawiadomi składającego reklamację, za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając odpowiedź na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Reklamacje niezawierające danych wskazanych w pkt 4 powyżej nie będą rozpatrywane.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany zawartości Serwisu, ograniczenia dostępności Serwisu oraz wycofania Serwisu.
Usługodawca może zablokować dostęp do Serwisu lub jego części z ważnych przyczyn, w tym w szczególności w razie stwierdzenia nieprawidłowości w korzystaniu z Serwisu, lub wystąpienia okoliczności, które mogłyby narazić na szkodę Usługobiorcę lub Usługodawcę.
Regulamin może zostać w razie potrzeby aktualizowany. Aktualna wersja Regulaminu została przyjęta i obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej